fbpx

Wiosenne koktajle: Jak je robić? O czym pamiętać?

wiosenne koktajle, zielony koktajl

Pomysłów na wiosenne koktajle jest sporo. Są doskonałe w smaku, kolorowe, mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Łatwo je przygotować, nie wymają zaawansowanych umiejętności kulinarnych, a są pełnowartościowym posiłkiem.

Kiedy pić koktajle?

Czy wiosna to najlepszy czas? Trzy razy tak! Czekamy na wiosnę, a ta pora roku to moment, kiedy nasze organizmy odczuwają zmęczenie po zimie. Wiosna to też czas, kiedy natura budzi się do życia, a my zastanawiamy się jak odzyskać energię i witalność. To też dobry moment, by przyjrzeć się swojej diecie, sprawdzić, czy jest w niej wystarczająca ilość witamin i mikroelementów. To także dobry moment na oczyszczanie organizmu przy pomocy diet detoksykujących, czy też sięgnięcie po wiosenne koktajle owocowo-warzywne.

Dlaczego warto pić koktajle?

Wiosenne koktajle to bardzo dobra alternatyw dla zdrowego posiłku, czy przekąski. Taki koktajl to owocowo-warzywna bomba witaminowa, silnie wzmacniająca organizm. Wspiera układ odpornościowy i dodaje energii. To także łatwo przyswajalne źródło witamin i mikroelementów. Dzięki koktajlom możemy w szybki i prosty sposób wzmocnić organizm po zimie. To także sposób na piękną skórę, włosy i paznokcie. Koktajle owocowo-warzywne są naszym sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę, zwiększają metabolizm, a także pomagają oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn.

Co dodawać to wiosennych koktajli?

W zasadzie wszystkie opcje są dozwolone. Liczą się upodobania, smaki, a także to, jak dany organizm je toleruje. Korzystamy zarówno z dostępnych świeżych jak i mrożonych owoców, warzyw, ziaren, czy kiełków oraz soków i napojów roślinnych. Bardzo ważne, by były wysokiej jakości. Warto pamiętać, by łączyć owoce i warzywa. Dzięki takiemu połączeniu, błonnik pochodzący z warzyw spowalnia proces wchłaniania się cukrów prostych.

zielony koktajl
Zielone koktajle

Z owoców dobrze sprawdzają się banany, lekko słodkie dodają smaku i przyjemnej tekstury koktajlom. Dobrze komponują się owoce jagodowe, np. maliny, truskawki i jagody. Warto korzystać z dostępnych w sklepach świeżych jabłek, gruszek, czy cytrusów. Koktajle wzbogacajmy zielonymi warzywami: szpinakiem, jarmużem, pietruszką lub awokado. Należy pamiętać, że warzywa możemy jeść w każdej ilości, owoce natomiast w ilości nie większej niż 30 dkg dziennie.

Dla pogłębienia smaku, a także ze względu na wartości odżywcze, warto dodać odrobinę imbiru, cynamon, kardamon lub spirulinę. Nie zapomnij dodać też odrobiny oliwy z oliwek lub innego tłuszczu. Ze względu na to, że niektóre witaminy są rozpuszczalne w tłuszczach, obecność oleju umożliwi ich przyswojenie.

Jak przyrządzić wiosenne koktajle?

Sposób przyrządzania wiosennych koktajli jest bardzo prosty i szybki. Do blendera wrzucamy wybrane owoce, warzywa – dobrze jest je pokroić na mniejsze kawałki – dodajemy inne składniki, mleko roślinne lub wodę, czy też wyciśnięty sok i miksujemy. Dobrze jest także dodać łyżeczkę np. dobrego oleju, który pomoże przyswoić rozpuszczalne w tłuszczach witaminy A, D, E, K. Dla podkręcenia smaku można dodać cynamon, kurkumę, imbir. Czas miksowania zależy od tego, czy lubimy konsystencję gładką, czy raczej wolimy by kawałki warzyw i owoców były lekko wyczuwalne.

Jak często pić koktajle?

Najlepszym wyznacznikiem jest słuchanie własnego organizmu, możemy je pić wtedy, kiedy mamy na nie ochotę. Poleca się jednak pić je godzinę przed posiłkiem lub 2-3 godziny po posiłku. Super jest zastąpić śniadanie właśnie wiosennym koktajlem. Poza tym, to także zależy od naszych upodobań, trybu życia, aktywności oraz tego kiedy mamy czas na przyrządzenie. Należy pamiętać, by wypijać je zaraz po przygotowaniu, aby uniknąć utleniania się wartości odżywczych. Pijmy małymi łykami, aby umożliwić działanie enzymów trawiennych już w jamie ustnej i zwiększyć przyswajanie witamin.

Jeśli szukasz pomysłu na koktajle, sprawdź e-book’a dietetyczki Olgi Białas prowadzącej poradnię dietetyczną DOBRY DIETETYK℠ w Warszawie i Radomiu. E-book’a możesz pobrać tutaj: E-BOOK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *