fbpx

Co jeść żeby mieć ładne włosy?

co jeść żeby mieć ładne włosy, sałatka

Sekret mocnych i lśniących włosów to zbilansowana dieta. Jakie produkty należy jeść, żeby mieć ładne włosy? Jednym z warunków, który pozwala cieszyć się pięknymi, mocnymi włosami jest odpowiednio zbilansowany jadłospis. Kondycja włosów w dużej mierze zależy od dostarczanych wraz z dietą składników odżywczych. Magazynują one bowiem nie tylko białko, ale także w dużych ilościach minerały, takie jak np. krzem, cynk czy magnez. Stan włosów jest doskonałym odbiciem kondycji organizmu.

Jakie składniki diety wpływają na stan włosów?

Kluczowy wpływ na kondycję włosów mają trzy grupy składników odżywczych:
• aminokwasy siarkowe (cysteina i metionina),
• witaminy (zwłaszcza z grupy B, A i E)
• minerały (cynk, miedź, żelazo i krzem).

Co jeść, żeby mieć ładne i mocne włosy?

Budulec włosów

Włosy zbudowane są w 97 % z białka – keratyny, która składa się z aminokwasów metioniny i cysteiny. Aminokwasy te pełnią więc rolę budulcową dla włosów. Znajdziemy je w takich produktach jak: mięso, jaja, ryby, drób, a także niektóre warzywa strączkowe i nasiona.

Wzrost i kondycja włosów

  • Witaminy A i B6 wspomagają wzrost włosów oraz chronią je przed chorobami i niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych. Pozostałe witaminy z grupy B zapobiegają łojotokowi, ograniczając przetłuszczanie się włosów, a witamina E wspomaga zaopatrzenie w składniki odżywcze mieszków włosowych. Witaminy z gruby B znajdziemy w produktach pełnoziarnistych, kaszach, płatkach np. owsianych. Witamina A występuje natomiast w wielu warzywach i owocach, a także przede wszystkim w wątróbce.
  • Żelazo i cynk są konieczne dla procesu wzrostu i wzmacniania włosa. Źródłem żelaza są głównie produkty pochodzenia zwierzęcego oraz szczaw, botwinka. Cynk z kolei znajdziesz w wątrobie cielęcej, wieprzowej, migdałach, kaszy gryczanej oraz gorzkiej czekoladzie.
  • Krzem, który jest absolutnie niezbędny do tworzenia mocnych i połyskujących włosów znajdziemy w mięsie, a także w warzywach i owocach.
  • Niedobór miedzi powoduje, że włosy tracą sprężystość. Jej brak objawia się zmianami strukturalnych we włosach. Miedź znajduje się w owocach morza, warzywach strączkowych, awokado, kiwi.

Gdzie szukać przyczyny, gdy wypadają Ci włosy?

Często osoby z nieprawidłowo funkcjonującą tarczycą dotykają problemy z wypadaniem włosów – warto więc wykonywać profilaktyczne badania. Dodatkowo przyczyną tej dolegliwości mogą być niedobory żelaza. W tym przypadku należy włączyć do diety podroby, które są niezwykle bogate w żelazo. Polecam również pić koktajle zawierające zieloną pietruszkę.

Istotną kwestią jest również zadbanie o odpowiednią ilość kwasu solnego w Twoim żołądku. Jeżeli jest go zbyt mała ilość to pH żołądka podnosi się, co znacznie utrudnia strawienie mięsa, będącego źródłem żelaza. Aby poprawić zakwaszenie żołądka, wypij 15 minut przed posiłkiem pół szklanki wody z sokiem z połówki cytryny bądź 2 łyżkami ekologicznego octu jabłkowego przed każdym posiłkiem białkowym.

Podsumowując, pamiętaj o tym, że prawidłowo skomponowana dieta ma świetny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, samopoczucie, ale także na stan naszych włosów. Aby Twoje włosy były piękne, mocne i lśniące dieta musi być zbilansowana i bogata w wyżej wymienione składniki odżywcze.

Nasza wskazówka: Pamiętaj o właściwym doborze kosmetyków pielęgnacyjnych do potrzeb skóry głowy oraz o regularnym oczyszczaniu skalpu. Dostarczanie wartościowych składników od wewnątrz powinno iść w parze ze stosowaniem preparatów odżywczych z zewnątrz. Wypróbuj odżywki i mgiełki oparte o wyciągi organiczne.

Konsultacja artykułu inż. Olga Białas – Dyplomowany Psychodietetyk, autorka książki “Jak odzyskać kontrolę nad odchudzaniem” i redaktorka licznych artykułów dietetycznych. Indywidualnie dobiera dietę i suplementację dla pacjenta, dopasowaną do trybu życia. Pomaga w stałej zmianie nawyków oraz podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.

Kontakt telefoniczny: 517 765 305

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *